onsdag, december 14, 2005

When doves cry

Igår var nog den bästa kvällen på länge. Mest för jag inte tänkte så mycket. Eller depp var vi, men vi bakade massa lussebullar och drack glögg.
Det roliga är att jag och Joanna tillsammans är typ världens sämsta par. Vi skulle handla kesella, mjölk, saffran, glögg, mandlar, russin och jäst. När vi kommer ut från affären har vi köpt glögg, julmust, ädelost, mjöl, mjölk, kesella, färsk pasta, clementiner. Halvägs hem kommer vi på att vi glömt saffran, trots vi pratade om det alldeles vid kassan. Jag springer och köper det och sen går vi hem. När vi ska börja baka kommer vi på att vi glömt jäst. Jag går tillbaks och köper det. När jag kommer tillbaks igen kommer vi på att vi glömt russin och mandlar. Men det skiter vi i. Fan det finns en anledning till att man ska skriva inköpslista.

Kvällen fortsätter, vi bakar med Elin, Karin och Tove. Dricker glögg och lyssnar på Prince. När lussebullarna är klara kläcker jag ur mig den fantastiska kommentaren: "De ser precis ut som lussebullar" efter typ en lång eftertänksam paus. Det jag menade var semlor, och jag tänkte typ att nej ordet är inte semlor. Skittråkigt, men shit ibland förstår jag inte hur min hjärna funkar. Men det var lite i klass med Sofia som en dag hävdade att en gryta med kokosmjölk inte är vegansk, "den innhåller ju kokosMJÖLK". Haha ja från den kända kokoskon. Haha.

Sen blev vi lite rastlösa så vi gick till Joannas skola som hade pub och drack vin för 10kr/glaset, på slutet 5kr/glaset. Vid 23 stängde de så vi stack till en bar, och ett gäng följde med. Det var intressant. En kille skulle gissa vad jag och Joanna sysslade med. Det här är vi:
Joanna är lite wild and crazy, runt 22 år gammal och gillar forsränning.
Jag är 21 år och sysslar med konst eller designar kläder. Och då främst barnkläder. Jag vill jobba på en reklambyrå.

Sen drog Joanna den sanna om mig och fick då sen höra resten av kvällen från hans kompis att jag är en väldigt medveten och bra tjej som tänkte till och var smart. Och känslig, eftersom jag gillade Morrissey (som Joanna presenterat mig som ett fan av, haha). Ja resten av kvällen blev det lite dans och ett stort agg mot dessa killar som var lite väl närgångna och trevliga. Så vi stack hem utan att säga hejdå.
Kvällen avslutades hemma hos Joanna med lussebullar och te, och snack om livet (as usual). Svårt att sova som vanligt. Sista gången vi kollade på klockan var den 4.15.

Och idag har varit depp. Vi vakna rätt tidigt. Fikade. Handlat ngn julklapp. Pratat jätte länge med min mamma. Det är inte lätt.

I helgen åker jag hem och är med min familj. Nästa helg är jag i Gambia. Shit.