onsdag, november 16, 2005

Backlash

Komplimanger bara rinner av mig. Snygga kläder, smart du är osv. Vem det än kommer ifrån. Jag hör inte. Sitter här och luktar öl och allt jag vill är att Han ska hålla om mig, smeka mig över håret, lukta på mitt hår, pussa mig på huvet och halsen, hålla om mig hårt och säga att allt kommer bli bra. Att jag är bra. Hålla om mig hårt. Det kommer bli bra!
Men det kommer inte hända. Det kommer aldrig mer hända. Det är bara ta tag i sig själv, läsa Svenska Dagbladets serie om självkänsla, skriva ner ens inre röster, helt enkelt ta tag i det.
Jag kan tänka rationellt, det är som det är, han är inte värd all den här smärtan och ångesten, men sen kommer man hit igen. Igen och igen. Igen.
Då är det inte så mycket som hjälper.

Men Salle ska hjälpa mig med Lost och med Mariah Carey.
Imorrn har jag inte mycket planer förutom att försöka vara duktig och plugga. Och på kvällen försöka göra ngt kul.
Men börjar känna mig sjuk, igen.