måndag, november 07, 2005

The time is standing still

Men shit för att ha så himla tråkigt går tiden för fort. Jag läser och läser och timmarna går fort. Jag är trött på den här gubben nu, varför använder han bara ord som koordinera, kommunikativ rationalitet, kommunikativt handlande, instrumentellt, legitimitetsdeflation, system, livsvärld, intersubjektivitet. Det räcker nu. Jag är trött. Jag vill läsa skönlittertur.

Såg inspelat CSI idag som Quentin Tarantino regisserat. Shit snacka om ångest. Men det var bra.
Usch jag grinar för ingenting nu. Det är sjukt.

Imorgon åker jag tillbaks till sthlm, dammar av mitt lilla studentrum, fortsätter mitt skrivande om rationalitet, trafficking och gubbar. Kan inte bo hos J när jag kommer sitta uppe hela nätterna... Usch. Det känns tungt. Inte själva pluggandet. Men ensamheten där, ångesten sitter fastklistrad i rummets väggar. I am sure. Men jag har ju inget alternativ.

Fan