tisdag, februari 13, 2007

Nedräkning

En vecka kvar. Jag "packar upp" min flytt, tänker packning, men ser mest på Twin Peaks. Varit på stan och fått peka på saker jag vill ha. En ny fin klänning, ett par fina vår-skor, varma sockor.. Shit Twin Peaks är såå bra!!! Helt underbart bra. Jag vill hellre va där än här. Leva bland de människorna, ha spännande hemligheter, inte som nu tråkiga, gråa hemligheter. Mycket av min tid går åt att tänka att jag vill vara ngn annanstans. Eller snarare vad jag än gör ser jag utifrån, typ varför gör jag så? Eller har jag verkligen kul nu? Allt är tänkt, om och om igen.

Sen kan ej sluta tänka på det där. Tänker "jag får ej tänka så" och tänker mer så. Orkar ej jobba aktivt med att ändra tankemönster, som man säger jag måste göra. Ledsen att det är så här, att folk försvinner ur ens liv. Att sista orden va dom orden. Att nu kommer en period jag gissar kommer vara utan telefon, internet.. kontakt. Och ju längre tid det går ju svårare kommer det va att prata. Ju mer sällan man pratar ju mindre har man att prata om. Hur nu det går ihop, men det är sant. Distans är dagens ord.

Men ÅH i helgen blir det fest. Hur det än blir så blir det fest. Hejdå & på återseende. På söndag blir det tårta. På måndag pepp-fika. På tisdag NYC.

Nu ska jag packa upp två påsar kläder till. Haha, idag skaffade jag nya linser. Och ikväll ska jag försöka ta tag i mig själv och energiflöde mot att SY!